≈ۣۜČʌ√ʌ

≈ۣۜČʌ√ʌ
قالب وبلاگ
نويسندگان

این روزها تولد چندقلوها بخاطر استفاده بیشتر از درمان‌های باروری، متداول‌تر از قدیم شده است. نسبت به دو دهه گذشته تولد دوقلوها و چندقلوها رشد بسیار زیادی داشته است. بین سال‌های 1980 و 2000، تعداد تولد دوقلوها در امریکا تا 74% افزایش داشته و تعداد تولد چندقلوها نیز پنج برابر شده است. امروزه، حدود 3% از بچه‌ها در امریکا دو، سه یا چندقلو به دنیا می‌آیند. اکثر این چندقلوها (حدود 95%) دوقلو هستند.

به دنیا آمدن چندقلو‌ها چالش‌های پزشکی، تدارکاتی، مالی و احساسی زیادی برای والدین ایجاد می‌کند. اما به معنی افزایش منابع برای کمک به این خانواده‌ها نیز می‌تواند باشد. معمولاً والدینی که منتظر به دنیا آمدن چندقلوهای خود هستند می‌فهمند که از می‌توانند از والدینی که تجربه مشابه داشته‌اند کمک زیادی دریافت کنند.
 







رفتارهای خاص چندقلوها

چندقلوها دیرتر از بچه‌های دیگر به زبان می‌افتند. این می تواند بخاطر نارس بودن آنها، کم وزن بودن یا عوامل دیگر باشد. علاوه بر این، دوقلوها و چندقلوها زمان کمتری را می‌توانند با والدینشان به صورت تکی حرف بزنند. خیلی مهم است که مراقبین این بچه‌ها زمان‌هایی را مستقیماً با هر بچه جداگانه حرف بزند تا آنها را به حرف زدن تشویق کند.



مهارت‌های اجتماعی در این بچه‌ها زودتر اتفاق می‌افتد زیرا همیشه با خواهر و برادرهای خود بوده‌اند اما ممکن است در جمع‌های دیگر چندان موفق نباشند. والدین ممکن است برای تشخیص دادن آنها دچار مشکل شوند ازاینرو خوب است که حتی در سنین پایین هم گاهی آنها را از هم جدا کنید. سعی کنید آدم‌های دیگری را هم وارد آن جمع کنید، مثل بچه‌های دیگر و حتی بزرگترهای دیگر. با وجود همه مشکلات چندقلوها همبازی‌های خوبی برای هم خواهند بود  و روابطشان از همان ابتدا بسیار خاص خواهد بود.



بزرگ کردن چندقلوها مشکلات خاص خود را به همراه دارد اما مطمئن باشید که پاداش آن هم دو (یا چند) برابر است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 16 / 12 / 1390برچسب:, ] [ 12:43 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]
.:

درباره وبلاگ

امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خرید بک لینک
با کليک بر روي +1 ما را در گوگل حمایت کنيد